torsdag, juni 07, 2012

MOLOKEN – Rural CD

MOLOKEN – Rural CD
[Discouraged, MMI 13 ]
Dystert, vilket man kanske kan förstå av bandnamnet, träskmangel från nordliga breddgrader. Jag tycker att det är något i soundet som känns bekant, nått som får mig att tänka på det sena nittiotalet. Förmodligen är det svenska Neurosis-influerade band jag tänker på, jag tänker på både på Breach och Burst, fast om man tar bort hardcoreelementet och istället adderar post/extrem metal (av det slöare slaget). Jag gillar Rural, det känns ödsligt, kargt och lite jävligt, dock är det inte lika smutsigt som de band jag brukar föredra, vilket man kanske kan härleda till att Moloken troligtvis har en bakgrund, tvärtemot min, i metal och inte i punk. 52 minuter långa 'Rural' är framförd och producerad på ett ypperligt sätt, jag bortser från avsaknaden av smuts. Som alltid med sån här musik finns det nya detaljer och lager som framkommer vid varje lyssning, jag är egentligen inte helt inlyssnad men jag tror att jag fattar tillräckligt. Tycker du att Isis är för lamt, Abandon för jobbigt, Counterblast för smutsigt och Cult of Luna för pretto, spana in det här.
http://molokenband.tumblr.com/


Discouraged skickade även med en platta med Terrortory men den tyckte jag sög så på den blir det ingen recension.

Inga kommentarer: