fredag, maj 04, 2012

v/a - Turist i Tillvaron vol 2 LP

v/a - Turist i Tillvaron vol 2 LP [Turist i Tillvaron, TIT024] Sörlings andra släpp i samlingsplatteserien 'Turist i Tillvaron' där nutida svenska punkband delar på utrymmet i Really Fast-anda. Utseendemässigt ser det okej ut, det enda jag tänker på när det gäller själva produkten är att omslagspappen är lite tunn så att gatefolden blir lite skrev och fladdrig. Jag gillar kanske hälften av banden, resterande är inte direkt något som intresserar mig även ifall det inte finns något direkt bottennapp. Inte helt oväntat kanske att jag föredrar de rensigare banden, Brottskod 11, Thurneman och Insidious Process, vilka inte bör vara några främlingar om man fluktar på den här sidan. Gillar även Bittra Miner, Trubbel, the Baboon Show och Fru Dörr. Ska bli spännande att se hur Allvaret utvecklar sig framöver, men än så länge är de inte riktigt där. Fru Dörr låter som om dom är med på Varning För Punk-boxen, det gillar jag, lite otajtma har ingen dött av, speciellt inte när hjärtat är på helt rätt ställe. På Turist i Tillvaron vol 2 är det de mest välljudande banden som är de minst intressanta (med undantag för the Baboon Show), Headons, Vindicate This, Mimikry och Fubbix gäspar jag mig igenom.

www.sirling.blogspot.com

Inga kommentarer: