tisdag, februari 14, 2012

MINDTRAP – Living Demons CD

MINDTRAP – Living Demons CD
[Ecocentric, E.R#161]
Psykedeliskt techrens var det ju inte igår man lyssnade på. Jag gillar väl (eller gillade i alla fall) 'Calculating Infinity' med the Dillinger Escape Plan, så mycket mer bevandrad i genren (vad som hänt på dom 13 åren sedan Calculating Infinity släpptes har jag ingen aning om) är jag inte, om man inte räknar Converge. Den här är ett jävla rens och meck, lite elektroniska inslag, lite grind, lite scremo och lite breakdowns. Om man gillar sån här musik så vet man det, jag blir faktiskt lite förvånad över att jag inte tycker att det är direkt jobbigt att bränna igenom 'Living Demons', men jag känner inte heller någon direkt dragning till att trycka på playknappen igen när skivan snurrat klart. Nåja, helt okej kaosrens med hardcorerötter (som hörs ibland), som kanske kan va gött att rensa hjärna med efter en hård dag på jobbet.

www.ecocentricrecords.com

Inga kommentarer: