torsdag, december 22, 2011

ANATOMI-71 – Från primat till reptil CD

ANATOMI-71 – Från primat till reptil CD/LP
[Halvfabrikat, Halvlp061]
Det ska sägas med en gång att jag, när det gäller Anatomi-71, inte är den mest opartiska recensenten i världen, jag är till och med och körar där i refrängen på 'Fyra Femton' (Gamlestan i blodet snubbe!). Trots detta så hoppas jag att du kan ta mig på orden när jag säger att detta är jävligt bra, ett av dom bättre råpunk (and beyond) släppen i år, lätt. Som alltid tar Anatomi-71 alla bra hardcoreinfluenser (Tottis, Jallo och Jay Stiles) och kör dom genom (dim)filtret, lägger till lite ”doom and gloom” och annat gött (spana bara in synten på titelspåret). Supergött sväng i riffen, rå-goa solon, multiattack i trummorna och som vanligt råbra texter (gillar särskilt 'Griseriets Historia'). Det är ett jävla sväng på den här plattan helt enkelt, det är i och för sig inget ovanligt när vi snackar A-71, dom har alltid tungan rätt i mun när det gäller att få mangel att svänga deluxe. Det känns onödigt att droppa favvolåtar, det finns göddma med råge här. Bra skit, som vanligt med andra ord!

www.anatomi-71.tk

Inga kommentarer: