onsdag, augusti 10, 2011

MENTALLY AXED – Demo #1 - Cd-r

MENTALLY AXED – Demo #1 - Cd-r
[Egen,]
Det är väldigt sällan som det händer men ibland hoppar jag i recensionskön som jag har. Av en händelse hade jag med den här 4 låtar korta demon till jobbet och jag hann säkert med 10 vändor, och vips så var jag inlyssnad (och det samma vecka som jag den trillade ner i brevlådan, inga 3 månaders väntan här inte).
Nu är inte Mentally Axed direkt svåra att ta till sig då vi snackar kängcore med gammel-metalinfluens, men ändå. Det låter riktigt bra det här måste jag säga, det låter gruffigt 96-mangel (tänk Excrement of War, Doom eller nått) med vrävig metalsång, och fint dis/anti-riffande. 5:31 klockar demon in på och bakom den står 2 snubbar från Västerås som båda heter Joel. Favvolåtarna är 'Gun, Fire, Death' och slöare, vad jag gissar inte helt politiskt korrekta, 'Speed Cunts'. Jag gillar det här, gött ljud, bra energi och gött rens/gruff. Det behöver inte va svårare än så här när vi snackar råmangel.
Mentally Axed har ingen hemsida men släng iväg ett mail till mentallyaxed(a)gmail.com.

Inga kommentarer: