torsdag, juli 21, 2011

BAD DREAMS ALWAYS – 20 Centuries of Hate – Cd-r

BAD DREAMS ALWAYS – 20 Centuries of Hate – Cd-r
[Anarkopunx]
Bad Dreams Always har extremt många år i gamet, 23 stycken för att vara exakt, men jag tror faktiskt inte att jag och Sveriges enda(?) hatecoreband har råkats tidgare. Jag tycker det här är rätt bra, dom manglar i stort sett hela tiden. Hardcore och thrash, d-takt, vev och en och annan halvsnabb grind. Nån form av bra crossover skulle man kunna säga, crossover brukar ju var rätt dåligt annars. BDA bjuder på 8 (mestadels) snabba och hårda låtar, är inte helt kompis med ljudet på dom tyngre partierna, låter lite för mycket Sepultura (efter Chaos A.D) för min smak. Jag gillar BDA med undantag för 'the Bible' som låter lite för mycket som det just beskrivna, annars är det här gött och ocoolt mangel som skall applåderas.
www.myspace.com/bdahate

Inga kommentarer: