tisdag, februari 01, 2011

PERSONKRETS 3:1 – Blodigt Krig 2003-2007 CD

PERSONKRETS 3:1 – Blodigt Krig 2003-2007 CD
[Halvfabrikat, Halvcd042]
Vi har inte varit på samma blad i psalmboken, Personkrets 3:1 och jag, inte speciellt ofta i alla fall och så här i efterhand så är det just deras svanesång ’Ruiner’, vilken inleder Blodigt Krig 2003-2007’, som jag håller som deras bästa släpp. På denna diskografi får man allt, fullisen The Glorious Dead, tian Life is beutiful, demon, osläppta låtar och splitten med Human Waste. Vad jag tycker om varje släpp tänker jag inte ta upp igen utan om intresse finnes är det bara att söka här uppe till vänster samt spana in gamla hemsidan. Jag gillar sista sjuan ’Ruiner’, speciellt Melting Ice och Krigssång, sen så finns det väl en handfull goa låtar på fullisen samt en näve på tiotummaren (Radera mig är en jävla fin bit exempelvis). Det är väl det som intresserar mig, men trots att Personkrets hade i alla fall mer än ett halvt tjog med bra låtar så är de i min bok ett dussinband, och det är väl bara just ’Ruiner’ som jag plockat upp och slängt på utan att det varit i inlyssning-för-recension-syfte. Jaja, jag är petig med mitt mangel, men det är knappast något nytt. Detta är dock, för den intresserade, det enklaste sättet att bli introducerad till Personkrets 3:1, jag hade dock hållt mej till sista släppet och tiotummaren.

www.myspace.com/personkrets
www.halvfabrikat.net

Matte's nya band Misantropic, som jag recenserade för ett tag sen, meddelar förresten att dom lackat på Myspace och skaffat www.misantropic.se, spana, dom släpper Lp-versionen av sin platta 'Insomnia' på amerikanska Southern Lord (fett) någon gång fram över.

Inga kommentarer: