tisdag, oktober 19, 2010

Nytt blod

Det har varit lite glest bland uppdateringarna här på sistone, men det hör ju till, man är väl fanzineredaktör! Det kommer mera grejer strax bland annat en recension av Glöm Dä's 'Grisigast i Östergötland' och lite andra grejer, har massa grejer som ligger och väntar på att jag ska få tummen ur. Så länge tänkte jag tipsa om lite roliga band som jag hittat nyligen.

Varsel är från Motala och är väl det enda band jag gillat därifrån förutom Drabness. Det rör sig självklart om rå hardcorepunk och jag tycker det låter gött, släng ett extra getöra på 'Hets mot Folkligheten'.
Kronofogden är från Hudiksvall och innehåller inga medlemmar från Missbrukarna eller Totalitär, det låter dock riktigt gött, antar att bra hardcore finns i arvsanlagen där uppe i Hudik. Verkar va nån form av skiva på gång, men jag har ingen koll. Tycker sången påminner lite om sången i Svart Snö, och Svart Snö är man ju torsk på. Spana in, du gillar't nog. Det handlar om bra skit!

Sen så anser jag nog att göteborgarna i Aggrenation (i alla fall live, har inte lyssnat så noga på inspelat material) kan klassas som äkta Käng.

Inga kommentarer: