söndag, augusti 22, 2010

SLAKTRENS – Ur Balans 7”

SLAKTRENS – Ur Balans 7”
(Rawby Records, Rawby 006)
Här var det rens, punkrens närmare bestämt. Hela 15 låtar ryms på västeråsarnas vinyldebut, och det låter trevligt. Sedan sist har enmannsprojektet gått och blivit en duo men soundet är intakt, fast ljudet är väl lite bättre än tidigare. Höghastighets-punkmanglet vävs in fint med hardcoresvänget. Det är attack i låtarna och det är ju nästan det som jag tycker är nyckeln till att få till bra rens. Gillar du Massgrav, Mob 47, Dropdead, ja höghastighetspunk, så finns det risk att du uppskattar ’Ur Balans’ och Slaktrens. Har några favvolåtar men det byter låt så ofta såg jag tappar ordningen och orkar inte kolla upp vad dom heter, det är någon på A-sidan i alla fall med nått svängigt Krigshot-påminnande riff som jag diggar som fan. Äh, jag svamlar, jag gillar Slaktrens hur som helst, det håller ju i och för sig inte samma klass som tidigare nämda men jag diggar’t!
www.myspace.com/slaktrens

Inga kommentarer: