onsdag, januari 14, 2009

WARVICTIMS – Bellum Se Ipsum Alet 7”

WARVICTIMS – Bellum Se Ipsum Alet 7”
(D-takt & Råpunk, Dtakt013)
Warre kör på i vanliga fotspår, kanske lite modernare (på introt till första låten låter det som om dom fått en släng av Bolt Thrower-sjukan) och med ett annat ljud och lite mer solon än vad vi är vana vid. Jag har i och för sig bara hört 4 släpp (inget av dom senare) så dom kanske solar järnet nu för tiden utan att jag har koll. Jag är inte säker men jag tror att dom lyssnat en och annan gång på hur Björn trollade fram solon (som i och för sig lät likadant) på Soul Scars, inte mig emot då Soul Scars är en ledstjärna i branschen. Sången är den bästa hittills, däremot så ger jag inte mycket för truminsatsen. Visst, de gör vad de ska, men det är inte ett skit mer heller, inget gött häng, inget sväng (Pyri, Jallo etc.), bara halv-kackig d-takt utan riktig feeling. Materialmässigt (förutom Bolt Thrower-introt + och solona) låter det Warvictims, midtempo krigskäng precis som vi är vana med, och precis som Challe och Fisen vill ha det. Låter okej som vanligt + att jag är mycket positivt inställd till alla solon!
’I underjordiska tunnlar, kryper hungriga barn. Hur många är det som gråter i natt?’, undrar Challe i De Bortglömda Barnen. Man blir ju nästan lite tårögd (det kan också vara febern som inte släppt än).
14 januari 2009
myspace.com/dbeatrawpunk

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan hedvux, du måste uppdatera dig på Warre-fronten, det är ju jämt solon nuförtiden! :)

texten du nämner är ju en liten blink blink till Bombanfall...

/tjöt jocke

Hedvux sa...

Jag får göra det, tänkte ta och beställa flyblown-splitten sen när Tortyr lp kommit så man kan ta 2 flugor i en smäll.

blinkingar är fint det!
ha't!