tisdag, april 15, 2014

RATAD – Slutet välkomnas Cd-r promo

RATAD – Slutet välkomnas Cd-r promo
[Nobleway Records, NWR 006]
Den här plattan skickades till den gamla Doomsday-adressen (som hade funkat oxå) men levererades inte dit, utan låg i över 4 månader på nått gammalt postkontor innan den trillade ner i brevlådan. Nu ytterligare 6 månader senare kommer mitt utlåtande. Har alltid varit fel underrättad och trott att Ratad skulle bjussa på någon form av råpunk, men så är ju inte fallet. Tyvärr måste jag säga, för sånt här nedstämd grind med anlag för långsamma träskpartier har jag hört alldeles för mycket av och jag finner det oftast föga upphetsande. Rätt gött ljud och sånt där, det låter ju brutalt men jag lägger inte märkte till låtarna utan bara hur allt låter, tycker till exempel att den häxiga-Tompasången funkar i dom två första låtarna medan den låga grottsången nog är att föredra. Det jag gillar mest är den punkiga refrängen och slutklämmen på 'Sänkt' men om inte mina öron lurar mig så är väl det en cover av nått slag. Gillar avslutande 'Slutet välkomnas' hyfsat mycket också, den är långsam och djävlig.
https://www.facebook.com/thisisratad

Inga kommentarer: