tisdag, april 15, 2014

HÅLL KÄFTEN VAD VILL DU!? / GAMLA PENGAR Promo Cd-r

HÅLL KÄFTEN VAD VILL DU!? / GAMLA PENGAR Promo Cd-r
[Judas Cradle, TORTYR004]
Jag gillar inte Håll Käften Vad Vill DU!? särskilt mycket, tycker endast det är när dom drar på nått punkrockparti eller när Sushila från Allvaret är med gästsjunger på 'Avtackningen' som det är gött. Utöver det är jag inte alls imponerad, jag skiter i renset, riffandet, gapet och allt core. Punkrock eller inget.
Split-kompisarna i GAMLA PENGAR bjussar på mer av den varan, punkrock alltså och det tackar vi för. Detta är det första materialet som jag hört som inte är inspelat i gamla basistens studio, tyckte att det lät märkligt i början. Men så sakteliga börjar jag vänja mig med en Tommy Tift-produktion, vilken känns lite mer dunkel än på dom tidigare singlarna. Annars känns Gamle Pengar igen, Mikey Lennartssons uttryck bakom mikrofonen är lysande och låtarna som är mer, rocked out than your average punkrock song, är av mycket god kvalitet. Lät Fucked Up så här vid något tillfälle?! Jag har ingen koll men skulle kunna tänka mig det. Gillar 'Sälj din själ' mest, go stolpig rockvers och lysande körer där i refrängen, gillar även gitarrhjälteköret där på slutet.
Gillar även driviga 'Fuck the law', men som alltid när det gäller Gamla Pengar så finns inga svaga låtar, du kan däremot räkna med bra melodier, vass samhällskritik och förträfflig punkrock. Ska bli kul med fullängdaren som kommer framöver!

Inga kommentarer: