måndag, februari 04, 2013

Årsbästalistan 2012

Jag är fortfarande inte snabbast i världen, jag har inte heller hört den och den skivan. Och  jag har inte lyssnat på nya Neurosis heller. Detta är det jag kommit över under året som jag gillar mest, borde kanske haft med några bubblare också men jag pallar inte att försena listan ännu mer , det får vara nog med det nu. Ingen rangordning, bara göddma.

Institution - Domen är satt 12"
Hardcore på det rätta sättet, gubbversion.

Okkultokrati - Snakereigns LP

Slött och jävligt, snabbt och rått, Darkthrone, Turbonegro, ZZ Top!

Infernöh - War Tjard 12"
Hardcore på det rätta sättet, kaosmangel-version.

Terrible Feelings - Shadows LP
Den här plattan har snurrat extremt flitigt i bilen under året, dark volvo music...

Bombs of Hades - Serpent’s Redemption LP
Döds, medlemmar från Dissober, kvalle.

Nitad - Rastlös och Vild CD
Upp med hakan, fram med tjacket.

Herätys - Näen Punaista 7"
Hardcore på det rätta sättet! R.I.P.

Vånna Inget - Du kommer fly tills du hittar hem 7"

Pop, magväskor och surfplattor, man får bita ihop och lyssna i smyg.

Gatans Lag - Boråspolisen Blues 7"
Nu super vi!

Heavy Nukes - 10 Tracks Ep 7"
the Shit lickers, Ei Leiki!

Gamla Pengar - Vackra land som ingenting gav 7"
Bortglömd ep med hits som slår snabbare än tinner.

Årets reissue
Dischange - Seeing Feeling Bleeding Lp (D-takt & Råpunk)
Svensk hardcoreklassiker från 1992 återigen tillgänglig på vinyl, äkta grejer!


Årets snooze.
Kylmä Sota och Kieltolaki
Finn-HC precis som man vill ha den.

Bäst livespelningar

Uran GBG live på Musikens Hus 3 Februari
Behandlingshemmet levererade återigen.

Unsane live på Truckstop Alaska 8 Juni
Surast är bäst, blåste skjortan av Big Business så det stod härliga till

Counterblast
live på Härden 30 November
Jönköpings finest gör sig bäst i smutiga industrilokaler, total dominans

Inga kommentarer: