fredag, oktober 21, 2011

BOMBFORS – Tystnad och saknad Cd-r

BOMBFORS – Tystnad och saknad Cd-r
[Egen]
Bombfors är från Karlskoga och jag har varit på fest i deras replokal nån gång i slutet av 90-talet. Har lyssnat på ett antal släpp med dom genom åren men kommer för tillfället inte ihåg en enda ton som dom tillverkat. För er utan koll kör Bombfors ganska varierad hardcorepunk med sång på svenska, lite som ett hårdare Asta Kask fast med amerikanska (lall/hc)influenser kanske man skulle kunna säga. På 'Tystnad och saknad' finns det 3 saker som sätter sig på hjärnan. 1, först låten '15 år åt helvete', är jävligt blödig för låtar som handlar om förr i tiden så den här faller mig på läppen, gillar refrängen. 2, pratsången i versen till 'Kom igen' låter extremt mycket Skäms (Den där låten där han släpper av'na vid Stenstalid). 3, 'Sebastians namn', lite skev sång men jag gillar låten (den är lite lång kanske).
Bombfors version 2011 är inte helgjutna men det finns en del grejer på den här 6 låtars inspelningen som jag gillar. ”Är det tufft nog, är det snabbt nog?!”, frågar Bombfors i första låten. Det hade kunnat vara mer av båda varorna men jag tycker det är helt okej.
www.bombfors.blogspot.com

Inga kommentarer: