söndag, oktober 30, 2011

ANCIENT VVISDOM – A Godlike Inferno CD

ANCIENT VVISDOM – A Godlike Inferno CD
[Shine Box, SBR-005-2P]
Det är mycket ockultism och satan nu för tiden, även i musik som inte är så tuff, Ancient Vvisdom är från Usa och ett par av medlemmarna har ett förflutet i betydligt tuffare band som Integrity och Iron Age. Här snackar vi dock inte apokalyptisk, svartsynt hardcore utan ja, något betydligt beskedligare som nog kan liknas med mörk folkrock. Jag tycker det här är ganska bra, trots akustiskgitarr och tamburin (inget fel i det men när tuffingar börjar härja med sånt så brukar jag höja ett varningens finger). Jag tycker inte det här låter helt olikt Panteras akustiska balladpartier (som jag i och för sig gillar) eller varför inte Alice in Chains akustiska skiva 'Jar of Flies', bara för att man joddlar lite om satan blir det inte mer okej att gå omkring med vita långkalsonger och gröna arméshorts. Har inget i mot det här alls, dyngbra är det dock inte, men det funkar om man är på 90-talshumör. 'World of flesh' är extra Pantera-lik, spana in så fattar du vad jag menar.

Inga kommentarer: