onsdag, september 21, 2011

INFERNÖH – s/t Kassett

INFERNÖH – s/t Kassett
[Distort the world, DTAPE 008]
När jag lyssnar på Infernöh's första släpp, 5 låtar släppta på kassett av Distort the world, tänker jag på dom 4 svenska giganterna (dinosaurierna enligt vissa) Anti-Cimex (sena), Totalitär, Avskum och Meanwhile. Vi snackar klassiskt svenskt 90-tals stuk med andra ord, ganska midtempo, om man jämför med medlemmarnas andra band (snoka Malmöband e ju ente svårt). Låtmaterialet är av mycket god kvalitet, Infernöh vet exakt hur slipstenen skall dras, ljudet är rått och inspelat i metalstudio (som på 90-talet). När jag lyssnar på fjärde låten, Inferno, och dess (med råpunkmått mätt) aviga riffande ser jag bara Håkan Tyrestens (gör läxan!) gungande siluett framför mig. Jag gillar samtliga av de tidigare nämnda banden extremt mycket alltså gillar jag Infernöh. Infernöh, ei leiki, inget krångel, råpunk.
http://infernoh.wordpress.com
www.dbeatrawpunk.blogspot.com

Inga kommentarer: