lördag, september 10, 2011

BROTTSKOD 11 – Levande döda - Kassett


BROTTSKOD 11 – Levande döda Kassett
[Distort the world, Dtape007]
Östersund trampar på distpedalen återigen och levererar rå, skitig d-taktsdriven hardcorepunk som osar sent svenskt nittiotal. Jag tänker framförallt på tidiga Acursed tror jag (fast svängigare/mer rocked out), med allt vad det innebär, jag slänger inte lite Kontrovers och Skitsystem och kryddar med smutsig dist. Det är bra driv och låtmaterialet på 'Levande döda' är schysst, inget standard-kängande precis. Vi snackar självklart inget revolutionerande men Brottskoderna vet hur man drar slipstenen. Ljudet är schysst, wau-wau-pedalsolona pärla, basliret är fladdrigt och gött och växelsången är lagom plågad, kan man begära så mycket mer egentligen!? Den här zombieinfesterade 8 låtars härden innehåller en fin knippe låtar med rå, svängig skit. Det är nått i stuket så får mig att tänka på något annat band oxå men jag kommer inte på vilket nu så det får vara, det låter bra, näven vevar!
www.brottskod11.wordpress.com

Inga kommentarer: