söndag, juni 26, 2011

Skivnörderi: Uppdaterade samlingar

Ful bild på en fin samling
Utökat min kära Dischange/Meanwhilesamling med De:Nihils samlingsplatta som släpptes nu i dagarna. Där bidrar Meanwhile med Riistetyt's 'Totuus Eslin'. Det är en kort jävel men extremt naggande god, plattan's bästa låt lät. Har inte med cd'sarna som jag har för cd's är ju helt enkelt inte någe roligt. Funderar på att utöka den ytterligare med att införskaffa amerikapressen på 'Seeing Feeling Bleeding'-kassetten (fuck the haters!).Har även uppdaterat mej på Counterblast-fronten i och med att nya dubbel-lp'n 'nothingness' dök upp med skickebud från Tyskland, rätt snygg platta som finns i massa färger, orkar nog inte hålla på och samla på mej dom, får se. Gillar den screenade D-sidan, bookleten är däremot mindre snygg på grund av textsättningen (eller vad det heter, ser ut som skit). När jag var på Köpi i Berlin nyss så sprang jag även på en split-livetape med Komatoz från just Köpi några veckor tidiare. Inte hunnit lyssna på den, men enligt rykten så var spelningen riktigt schysst. Du kan ladda ner hela spelningen på www.kickasstapes.jimdo.com. Anledningen till varför jag inte har 'Balance of Pain' på vinyl är för att jag hörde nån gång på nittiotalet att Lp-pressen lät skit. Har aldrig brytt mig om att kolla på det, men jag inser ju nu att jag inte kan vara utan den, dåligt ljud eller inte, jag lär ju knappt höra nån skillnad ändå...

4 kommentarer:

Masken sa...

du behöver Balance of pain på vinyl...

Kenko sa...

Vad är det för 7" längst ner till vänster?

hedvux sa...

Det är en testpress på Excrement of War-splitten, bra att ha...

Kenko sa...

Säkert jättebra att ha. Fråga Rainy om han tycker det. ;-)