måndag, maj 09, 2011

ALWAYS WAR - Vengeance Prevail Mcd


ALWAYS WAR - Vengeance Prevail Mcd
[Nawmusic]
Tuff metalinfluerad USHC med keps, basketlinne och blanka shorts. 'Vengeance Prevail' låter proffsig, jävligt hård och lite enahanda, men detta skulle kunna vara vilket av dom där amerikanska banden som helst. Det är ju just även det som problemet, det låter som Madball-efteraparna och Terror fast i Always Wars-fall, med en viss influens av teknisk metal(tjena Meshuggah det var länge sen, vi kanske skulle ta ett åk snart igen!), annars är det tough guy-hc all the way. Gillar du sånt ska du kolla upp dessa gossar för dom gör det efter regelboken, bra Madballsång, fett ljud, tyngd, ja det mesta. Jag är måttligt intresserad av sånt här nu mer och för att jag skulle gå i taket skulle det nog behövas en ny 'Set it off'(förmodligen skulle inte ens det räcka), jag håller mig alltså till Madball, kan även tänka mig att fösa på nån platta med Terror, resten kan kvitta.


http://alwayswar.bandcamp.com

Inga kommentarer: