onsdag, mars 09, 2011

VENGEANCE OF KARMA - s/t Cd-r

VENGEANCE OF KARMA - s/t Cd-r
[Egen]
12 låtar mangel där merparten nallas från råpunk-förrådet men blandas ut med allt från extremmetal/extremlall och ushc. Kanske lite som Trap Them skulle man kunna säga fast Vengeance of Karma's huvudingrediens är d-takt och råpunk.
Tycker att VoK är mer av ett partiband, ett band som inte allt för sällan har bra partier i låtarna men som inte får mig att hålla intresset uppe hela låten, jag väntar mest på att det där partiet ska komma.
Men det är ett jävla mangel, växelsång, lite grind, solos och hela skiten. Är väl inget fan av produktionen då jag som aldrig brukar bry mig om ljud sitter och tänker på att den distade gitarren är för låg, den odistade för hög, att trummorna tillsammans med sången dränker basen och gitarren och så vidare. Så brukar jag aldrig tänka.
Nåja. VoK manglar och det duger helt klart trots min nya karriär som helt okunnig ljudfascist.
www.myspace.com/vengeanceofkarma

Inga kommentarer: