tisdag, februari 08, 2011

PROTESTERA – 01.05.1886 CD

PROTESTERA – 01.05.1886 CD
[Halvfabrikat, Halvcd032]
01.05.1886, Protesteras senaste giv är en väldigt varierad hardcorepunk-platta, ja här hittar man det mesta som man kan förknippa med råare punk and beyond. Dom 35 första sekunderna i ’Den Vita Döden’ är inte mil ifrån tidiga Dissection exempelvis. Protestera låter knappast som du förväntar dig att råpolitisk anarkopunk ska göra, dom låter bättre och mer varierade (på rätt sätt) än det mesta svenska som kommer nu för tiden. Sa jag hardcore, sa jag råpunk? Ja i allra högsta grad!. Om vi inte snackar sången då, det är där skon klämmer för mig. Jag är inte överförtjust i Johans (känd från Pie Mag) sång men jag tycker Hannas vrål är pärla, det funkar när dom dubblar (kollla in refrängerna i Världens vackraste brott, asgött), men njae. Har jävligt svårt för anarkosång överlag, tycker att det är för mycket text som ska ut på för kort tid, blir för rabbligt. 01.05.1886 har bra låtmaterial, bra ljud och bjuder på ett jävla rens men jag hade gärna sett ett annat sångupplägg. Favvospåren: ’Den vita döden’ och ’Världens vackraste brott’.
www.myspace.com/protestera
www.halvfabrikat.net

Inga kommentarer: