torsdag, september 02, 2010

LARS ADAKTUSSON – Säger ifrån Cd-r

LARS ADAKTUSSON – Säger ifrån Cd-r
(Egen)
De gånger jag sett Lars Adaktusson live (2 för att vara nogräknad) har dom använt låtlistan på den här demon som spelordning, jag har alltså sett ’Säger ifrån’ live 2 gånger. Det har varit bra båda gångerna och Lars Adaktusson funkar helt klart på inspelning också. Det det rör sig om är skramlig hardcorepunk av 80-talssnitt och allt som oftast går det undan och det låter som det skall, inspelningen låter rätt tidsenlig dessutom, och sånt gillar man ju. Jag gillar helt klart stuket och energi, orkar inte namedroppa nått men blanda amerikanskt Minor Threat-stuk med med valfri svenskt 80-tals hardcore, eller nått, det låter jävla rivigt!
’Säger ifrån’ är 15 låtar lång och jag gillar det, även om jag tröttnar lite på sången ibland. Medlemmar från Lars Adaktusson spelar/spelade tidigare i band som Eskatologia, Bingo och Svenskt Näringsliv.
www.myspace.com/larsadaktusson666

Inga kommentarer: