tisdag, september 14, 2010

ANGELPISS – s/t Cd-r

ANGELPISS – s/t Cd-r
[Egen]
Jag måste med en gång säga att trummisen Bubban’s trumspel helt klart är min kopp med te. Det är ju inte jätteofta som trummarna är det det första jag lägger märke till när jag hör ett nytt band men här är det gött driv och känsla (kanske är det också för att det stundtals påminner mig om trumspelet på ’Seeing feeling bleeding’ med Dischange, hmm), man blir ju glad. Angelpiss från Falköping befinner sig i punkträsket men spännvidden på materialet kan nog kunna kallas ganska ’Grande’, om man skulle försöka sig på att köpa en stor kaffe på nått trendigt stockholmsfik det vill säga.

Ena stunden ösigt, lite hårdare och råare för att andra stunden vara lite snällare punkrock’n’roll, jag tänker på Bombshell Rocks av någon anledning men det beror väl säkert mer på att dom är min största referenspunk när det gäller sånt där svängigt. Tror nog att jag gillar det lite rockigare stuket lite bättre. Tycker dock att sången kunde ha varit bättre, jag har inget i mot den men jag tycker att den borde vara mer passande till musiken på nått sätt, har ju inget i mot gapsång men jag hade nog diggat mer om det var ett annat stuk på den. 9 låtar innehåller demon, ljudet är schysst och det handgjorda omslaget är coolt, sånt skall uppmuntras!
www.myspace.com/angelpiss

Inga kommentarer: