torsdag, juli 08, 2010

KRIMTÄNK / SUB ALERT Split 7”

KRIMTÄNK / SUB ALERT Split 7”
(Fight Back, FBR 005)
Såg Krimtänk live med just Sub Alert tidigare i år och dom bjöd på en mycket underhållande spelning och man kunde nästan ta på spelglädjen i rummet, dessutom däckade basisten under pågående spelning, hur kan man inte se tillbaka på det med ett leende på läpparna!? Krimtänk bidrar med 6 låtar och det går i ett rasande tempo. Det är inte direkt tajt eller välspelat men Krimtänk utstrålar en energi (ni vet jag jag pratar om, DEN energin) som man inte är direkt bortskämd med idag. Snabbt, kaotiskt, intensivt, argt och inget krångel utan bara det man vill ha, snabb hardcore med hjärtat på rätta stället. Det låter jävligt 80-tal och ärligt, inga attityder och inget flash. Jag gillar’t, var skriver jag på?

Sub Alert bjuder på 3 låtar, var av jag gillar ’Ett svin i kostym’ allra mest, det är även deras första låt på svenska. Jag har inte varit helt kompis med Pers sång, men när det vankas vrål på modersmålet faller det på plats för mig, mycket bra. De två andra låtarna har bra ös och sväng, jag tycker helt klart att detta är deras starkaste material hittills, men jag gillar när det är på svenska så jag tror att jag hade tyckt det låtarna hade varit ännu roligare med en västgötsk framtoning. Materialet är varierat och hämtar influenser från både här och där, hardcore helt enkelt. ’Ett svin i kostym’ är bästa låten och om jag hade varit diktator hade Sub Alert från och med nu vrålat på svenska, men tills jag blir det får jag ju konsumera vad som bjuds.
www.myspace.com/krimtank
www.myspace.com/subalert

Inga kommentarer: