onsdag, juli 07, 2010

COW MAGAZINE #8

COW MAGAZINE #8, A5, 48 Sidor
Jag hittade nya numret av Cow magazine, det åttonde i ordningen, på hallgolvet idag. Jag plockade upp det, hämtade den fallfärdiga solstolen från garderoben, greppade en 2,8% från kylen och gick ut på gården för sträckläsning (bättrade på bänkbrännan lite också). Proffstryck och färgomslag är det första som slår mig, det är inte dåligt för ett 20 kronors fanzine, vill inte ens tänka på hur mycket Ted går back. På de 48 sidorna kan man läsa om Antipati, Gatans Lag, Anatomi-71, Vervain, Besthöven, the Clichés och Makabert Fynd, samt om Omegas avhopp från the Accidents och lite story telling från just nämnda ihop med Inge Ansvar, sen är det ju recensioner och sånt där samt. Gillar intervjun med Krimtänkboysen om hur man gör för att sätta upp egna spelningar, under parollen ’Gört själv’, kliade mig mustachen en sväng där och tänkte, hm the Clichés, missade jag den intervjun? Nä, jag fortsatte bara att lära Makabert Fynd-intisen och märkte inte att det bytte band, hehe. Just nämnda intervju samt dem med Gatans Lag och Anatomi-71 intresserar mig mest, men överlag tycker jag att Cow Mag håller mycket god kvalitet, dessutom är Cow Mag i stort sett det enda fanzine jag läser nu mer sedan Skitliv! lade ner verksamheten. Jag gillar´t! Vill du köpa ett ex gå in på Ted hemsida för mer info, zinet kostar 20:- + 11:- i porto, gört!
www.cowmag.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Bekantade mig med cowmag först förra numret men tycker att Ted gör ett svincoolt jobb med tidningen. Bra blandning av musik och en riktigt härlig stil på layout. Köp gott folk och se till att han får igen ett par slantar för att kunna fortsätta få ut kon till landet...

/C-O