fredag, maj 14, 2010

ESKATOLOGIA – Promo Cd-r

ESKATOLOGIA – Promo Cd-r
(Egen)
3 låtars promo från Göteborgsligan som är hämtade från lite olika släpp, bl.a en split 10” med ryska Distress och en egen 7”. Låtarna är inspelade hos Chrille i Evil Grill så det låter bra. Materialmässigt är det ganska händelserika låtar åt det metalinfluerade crust-hållet, jag tror ni fattar, lall och tyngd i ett alltså. Det händer som sagt mycket i låtarna med slingor, riff och grejer, personligen tycker jag nästan att det är lite väl mycket innehåll i låtarna men det funkar och låter schysst. Låtarna håller jämn klass men jag tror jag gillar ’När döden visar sitt ansikte’ mest för tillfället. Speltiden klockar in på drygt 9 minuter, vilket jag tycker är en perfekt speltid, hade förmodligen inte pallat med att hålla intresset uppe i 10 minuter till.
www.myspace.com/eskatologia

Inga kommentarer: