torsdag, maj 27, 2010

DEATH CORPSE + SPLATTERED BRAINS

DEATH CORPSE – Putrido Cadaver Cd-r
(Egen)
Min vän Berra Bastard var på semester i Bolivia, när han kom hem hade han startat en dödsdistro med fokus på Boliviansk döds. Jag kan inte speciellt mycket om döds men jag vet ganska omgående om jag gillar ett band. Death Corpse låter bultigt, 90-tal och inte allt för välspelat (men tillräckligt) och det verkar som det är just det stuket som är min grej. ’Putrido Cadaver’ innehåller 5 låtar med ganska bra ljud och produktion, rått är det också. Visst det är lite små-B här och där men överlag så gillar jag stuket och känslan de förmedlar.
www.myspace.com/deathmorbius

SPLATTERED BRAINS – Demo Rehearsal 2008 Cd-r
(Egen)
S.B har spelat in i repan, inte med jättebra resultat men det är helt klart dugligt. Gillar speciellt att basen i ’Necrophagia’ låter som en ståbas och jag gillar det extremt gutturala, grisiga growlet som Roland får upp ur stupen. Trummorna sackar en del och nivåerna är instrumenten är ojämna men för att vara en rehearsal så tycker jag det är förvånansvärt roligt att lyssna. 4 låtar inte helt snabb och bultig döds bjuds vi på, det duger bitvis. Splattered Brains behöver harva på längre i replokalen.
Om intresse finnes maila så skicka jag över Berras mailadress.
www.myspace.com/splatteredbrain

1 kommentar:

Lynch sa...

ticentch103Greetings bro.
This is the official page:
https://www.facebook.com/DEATH.CORPSE.SANTA.CRUZ