onsdag, november 25, 2020

LAUTSTÜRMER / REMISO Split LP

 

LAUTSTÜRMER / REMISO Split LP

[Not Enough/Phobia/Remiso]

Blev tillstucken den här skivan och ett ex av Remiso's splitt demo med Anhedoni på en 40-års fest förra året. Var kassetten tog vägen har jag ingen om, men Lp'n var stor nog för att inte bli borttappad i alla fall, sorry!
REMISO köttar på med redig hardcore med en tydlig metalinfluens, utan att tappa drivet och det blir alltför tekniskt. Redigt mangel (på samma sätt som Driller Killer är redigt) och fin kvalitet på riffandet. Det är väl bara i vissa av de mer metalorienterade partierna som jag tappar lite intresse. På 'Sobrevivencia' får dom besök av Love Hallaling och då blir det omedelbar fröjd för örat, som alltid. Remiso bjuckar på 6 låtar, jag vet inte ifall jag vill kalla det metalpunk men det kanske är det jag borde göra. Det är bra iallafall och diggar du Driller Killer och sydamerikansk hc bör du spana in.
LAUTSTÜRMER
Absoluta höjdpunkten på sidan är spår 2, Idioterna, där det sjungs på skånska och det med samma blir extra rått, mycket ,mycket passande, mera joddel på skånska tack!

Annars är det som alltid vansinnigt drivande hardcore men ena booten i pansarvagnsrock, och den andra i limsniffargränd. Det låter exakt som Selle, Adam och Christoffer, sjukt drivigt, mangligt, svängigt och välgjort. En lagom skitig produktion som passar som handsken, rasande trumspel och lysande basspel, men det är vi ju vana med vid det här laget. Bra grejer!

Remiso                                                                      
Lautstürmer



Inga kommentarer: