måndag, december 05, 2016

MASSMILICJA / PROTESTERA - Split 7"

MASSMILICJA / PROTESTERA - Split 7"
[Flyktsoda, flyktsoda09]
I senaste numret av Flyktsoda, som nu även gör intåg på vinylmarknaden, finns en ganska intressant intervju med Massmilicja. Jag måste nog tyvärr säga att jag tycker att intervju var mer spännande än deras 3 bidrag till den här splitten, jag är inte alls imponerad, mest utråkad, även om jag uppskattar mycket att höra det polska språket i punksammanhang. Nä, jag hoppar raskt över till b-sidan där Protestera bjussar på 2 väldigt fina bitar. 'Vi tar överallt' som är en tillviss del relativt thrashig punkdänga med stor intensitet. 'Allt är mitt' som är en riktigt bra låt, med bra aggresivitet, växelsången funkar extra bra i denna. Tycker Protestera blir bättre för varje släpp nuförtiden, fuck det där med tonåringar i band!

Allt är mitt
Svettig fingrar, griper efter mer. I lökringad skjorta, slipsen hänger sned. Profithungrande ögon, dammiga av begär. Går som en ångvält, krossar allt i sin väg. Makt att mörda, från sitt kontor. Kroppar i lera, långt från där han bor. Pressveckade byxor, på en skrynklig själ. Ett hjärta av sten krossar vår värld.

Tänk på det!

Inga kommentarer: