måndag, september 05, 2016

REMISO – s/t Tape

REMISO – s/t Tape
[Sista Versen, SV 005]
Remiso kommer från Malmö men styr kosan åt Sydamerika. Jag är allt annat än inlyssnad på sydamerikansk hardcorepunk så jag vet inte riktigt hur det brukar låta där borta. Remiso har en påtaglig 80-tals trashmetal influens som passar stuket utmärkt. Det låter rått, bra och genuint. Det låter förbannat bra, inte ens dom drillande soloexplosionerna är störande utan jag vill bara hytta med näven och skvätta öl omkring mig. Vet inte om dom sjunger på spanska eller portugiska )gissar på det senare), men det är full pott där, jävligt bra och cool sång. Denna självbetitlade demon innehåller 8 låtar + lite covers som alla låter mumma. Av nån inte helt främmande anledning blir jag även jävligt sugen på att lyssna på tidiga Sepultura, finsk hc och Driller Killer. Hoppas på mer släpp med detta gäng, planerar även att testa att dricka X antal öl och veva den här, göld!

https://remiso.bandcamp.com/

1 kommentar:

Unknown sa...

Vida longa Remiso! Saudações e respeito from UNDERGUST.