onsdag, juni 08, 2016

RENTOKILLER – Humankaamos CD

RENTOKILLER – Humankaamos CD
[Kamarillo, KAMA004]
Verkar inte ha skrivit om Rentokiller sedan 2008, då jag recenserade deras split EP med the Process. Nu 8 år senare splittras Rentokiller och släpper sin sista skiva. Boråsliga gick från att spela mangligt tokrens till att blir mer varierat och far out utan att glömma sina rötter. Det passar Rentokiller må jag säga. Jag lyssnar extremt lite på musik av det här stuket nu för tiden, inte ens dom stora favvosarna jag hade förr om åren men det kan väl hända att jag slänger på Converge ibland. HumanKaamos är en välgjord och bra skiva, men det som jag tycker är roligast när jag tror jag kan pricka in influenser. Tycker t.ex att inledande 'Boars-now-barrows är Bombus-låten (av dubbelsång-reasons) och i 'Animal' stinker sången i versen Earth Crisis.
'Human-Kaamos är ett fint avslut på en 16 år lång karriär, tack för den fina musiken!
Favvolåt: In soon-to-be ruins.

https://rentokiller.bandcamp.com/

Inga kommentarer: