tisdag, januari 26, 2016

MARELD – Fördriv all jävla tid CD-r

MARELD – Fördriv all jävla tid CD-r
[Träsk, Träskrecords 001]
Grindcore från Eskilstuna. Trodde p.g.a. omslaget att det skulle röra sig om någon from av råpunk men bjuds istället på rensigare tongångar som rör sig åt extremmetal-hållet. Tunga partier blandas med getingsvärmsgitarrer och allmänt rens. Låter som grindcore bör göra på det stora hela, gött ljud, rå sång och kompetent trummis, det som jag saknar är mer minnesvärda låtar, för jag tycker inte att någon av dom sticker ut även om renset känns gött. Har alltid fördragit punkgrind framför metalgrind (vilket jag tycker att Mareld är närmast), kan tänka mig att jag skulle uppskatta detta mer live än på skiva.
Mer åt Earache-hållet än banankostym och Obscene Extreme. Gillar 'Mareld' bäst, fin släpig inledning där oxå, (jag gillar när det är släpigt ja). 6 låtar på 10 minuter,

www.mareld.bandcamp.com

Inga kommentarer: