tisdag, november 19, 2013

DISTORTION FAITH #5 Zine

DISTORTION FAITH  #5 A5- 36 sidor
Ytterligare ett nummer av Distortion Faith som hunnit bli gammalt innan jag fått tummen ur att recensera, som vanligt när det gäller undertecknad med andra ord. Materialet i #5 känns hjärtligt, intervjuoffren har stort hjärta och kärlek till det dom gör. Jag har varit med och bidragit med några frågor till Dischange-intervjun förövrigt, som Sylen gjort (jag ställer som vanligt alltför jobbiga frågor, vilka genererar i korta svar, att jag aldrig lär mig, hehe). Utöver Seeing Feeling Bleedig-20 års jubileumsintervjun kan man läsa intervjuer med Massacre Divine, en informativ sate med Daryl Khan signerad Tomas Renström samt den som jag gillar mest, intervjun med Dan från SPHC Records (även vokalist i Lotus Fucker), som bjuder på trevlig läsning och tar upp ett ämne som jag tänker på lite då och då, jag citerar ett långt stycke här under.
- " There are more new DIY punk releases happening now than ever before in the scene's history, and the release rate just keeps increasing. I think almost everyone agrees that there are too many new releases, it's impossible to keep up, making it rough on buyers, and it's insanely competitive, so it's rough on sellers. Making vinyl records is environmentally hazardous no matter how you figure it, so if you're going to make one, make sure you're making one that's worth making. And that requires some taste and self-restraint from everyone on all levels: for bands to realize when their recordings are/aren't worth releasing, for labels to realize when bands are/aren't worth releasing, for people to realize which records  are/aren't worth buying."

Jag håller med, gör en demo för fan (säger jag som hoppas att min första inspelning ska pressas på sjutummare)!
Trevlig läsning som sagt som alltid, go layout och nyfiken punkjournalistik, tror att arbetet på #6 är i full gång.
www.dbeatrawpunk.blogspot.com

Inga kommentarer: