tisdag, mars 12, 2013

KRIMTÄNK / FIVE FINGER DISCOUNT - Split Ep - 7”

KRIMTÄNK / FIVE FINGER DISCOUNT - Split Ep - 7”
[Pike, Pike Records 005]
Krimtänk håller stilen, dom leverar fortfarande snabb kaotisk råpunk, med betoning på just kaostisk. Det är ett jävla klös och ett jävla ös. Kommer ihåg när dom spelade på Egalia för ett par år sedan och basisten däckade under pågående spelning, det var svårt att gå från den spelningen utan ett leende på läpparna vill jag lova. Jag får tydliga 80-tals hardcorevibbar och jag tänker lite på Snobbslakt, vid flertalet tillfällen. 2 portainspelade och 2 livelåtar bjuder Jönköpingsborna på, dom vinner på energin helt klart. Missa inte om du gillar böös-ös, kom ihåg att lämna in musikklassöronen i garderoben.
Five Finger Discount har jag inte hört innan men deras stompiga, ganska enkla, rock'n'roll faller mig faktiskt på läppen, skitigt och drivigt och bra bluesig sång, skulle kunna tänka mig att både se live och att höra lite mer. Kan inget om sån här musik men jag uppskattar den helt klart
http://pikeempire.blogspot.se

Inga kommentarer: