onsdag, maj 09, 2012

v/a More World, less bank part 3 7"

v/a More World, less bank part 3: No borders, no banks 7" [Halvfabrikat, Halvep060] Nu mer nedlagda Misär inleder Halvfabrikat 3:e platta i 'More world, less bank'-serien, med 'Inget Liv', som bjuder på ganska standard råpunk som piskar på rätt bra. Efter halva låten kommer ett tyngre mer metalinfluerat parti som låter ganska bra och piffar upp låten som annars är ganska basic. Krimtänk är jävligt lo-fi det vet jag men nivåskillnaden på ljudet är ganska störande, jobbigt och gå fram och höja deluxe för att höra nått. 'Tjuvtider i tjuvsamhället' bjuder på primitivt råpunk så som Krimtänk brukar och har den rätta känslan och energin. Slaktrens piskar på i sann Krigshot-tradition och dom gör det som alltid bra, hade velat ha lite rivigare ljud men det är bara att önskemål. 'Imorgon är en annan dag' är uppdelad i två delar, en 4-takts del som kanske kan ses som en enda lång vers som sedan övergå i en en-takts del som bjuckar på både vers och refräng, fina grejer. Eskatologia bidrag med en 3 år gammal låt. Jag brukar ha svårt för Eskatologia men här funkar det utmärkt, det är ganska mycket innehåll i deras låtar vilket göra att jag tröttnar ganska fort om jag lyssnar på ett större antal låtar. 'När döden visar sitt ansikte' har både det tunga, råa, melodiska och råpisket. Passiv Dödshjälp, jag tycker dom har för mycket moderna metalinfluenser så mitt enda bestående intryck av 'Ungjävlar' är textraden ”Håll käften på bussen för fan” som jag tycker mig snappa upp. Insidious Process är lika brutala som vanligt, kompetent ångvälts crustcore , Frida låter som ett öppet sår, rått som fan, bra grejer. Moderat Likvidation's 'Ensamma kvar' är till en början jättebra, versriffet är jävligt gött, det blir i och för sig inte sämre sen men jag är inte jätteförtjust i sången, helt klart den bästa låten med dom jag hört sen dom började igen, i och för sig så kommer jag inte ihåg en enda låt från fullängdaren om jag ska vara ärlig. End of All avslutar skivan och låter fortfarande som en blandning av Skitsystem och Tragedy-stuken med en Hatebreed/Terror/Kepsmetal-twist/produktion (nått åt det hållet i alla fall, ja ni fattar) som jag inte alls gillar. www.halvfabrikat.net

Inga kommentarer: