torsdag, april 12, 2012

URSUT – Dårarnas Paradis LP/CD

URSUT – Dårarnas Paradis LP/CD
[La Familia / Egen, Ursut 01]
Ursut är tillbaka efter den lysande cd-r:en dom släppte för ett par år sedan och ett gäng av låtarna från den inspelningen (säkert alla, orkar inte bläddra fram den) återfinner vi även här på 'Dårarnas Paradis'. Jag tycker att Ursut är ett lysande band, den saken förstod jag efter en halv lyssning, och 'Dårarnas Paradis' innehåller jävligt många bra spår! Jag plockade fram mina Kontrovers lp's för att jämföra lite och jag kom efter en stunds lyssnade fram till att Ursut är inte lika råa eller tunga men svänger mer och har bättre låtar, båda banden har jättebra bra sång, Ursut har nog lite bättre arrangemang kanske. Jag ska sluta jämföra, det är ju inte samma band. 'Dårarnas Paradis' är välgjord, väldigt lite har lämnats åt slumpen, men då inte sagt att det låter för kontrollerat. Bra, tung men halvclean produktion, bra varierade låtar, bra texter och både bra sväng, gött driv och go attack, det är inte så mycket mer jag begär av en platta. Det finns inget att klaga på, alls. Gillar du crust och hardcore så kollar du upp NU!
www.ursut.se

Inga kommentarer: