onsdag, december 14, 2011

ANGELPISS / SUB ALERT 7”


ANGELPISS / SUB ALERT 7”
[Fight back, FBR012]
Angelpiss har ett lite förvirrande sound bitvis. Trumsektionen är lika dis som självaste Dischange, medan riffen är både av det rensigare och lalligare punkslaget, lägg där till nya frontaren Angelica som sjunger med nån brittisk accent. Dom 2 första låtarna är i den rensigare skolan men man upplever dom inte så hårda på grund av lallsången. Av någon anledning tänker jag på No Fun At All's cover på Gang Greens örhänge 'Alcohol' när jag lyssnar på 'Submission', det är inte speciellt likt men det är något som påminner mig. Hårt men lalligt, det funkar men det är långt i från någon fullträff.
Sub Alert har lite mer än tidigare dragit på sig råpunkscapen och förutom ett par partier till avstickare, ut i melodisk punkrockland, så är det midtempo/halvsnabb råpunk som gäller. Jag tycker fortfarande att Per's sång är lite för statisk och skulle passa bättre till snabb oldschool hardcore men jag tänker inte så mycket på det längre och det måste ju ses som ett bra tecken. Båda banden bidrar med 4 låtar var och bevisar att fortfarande kan mangla där ute på bonnavischan (eller ja, det finns ju betydligt mer Epatraktorer i alla fall).

www.subalert.net
soundcloud.com/angelpiss
(det är nått strul med länkningen just nu så D.I.Y)

Inga kommentarer: