tisdag, juli 05, 2011

SJU MILJARDER LIK – II – Kassett

SJU MILJARDER LIK – II – Kassett
Finska Sju Miljarder Lik har något, de har något som gör att deras mix av hardcore och hardcore (den icke dischargeinfluerade och den dischargeinfluerade) känns extremt okonstlad, på något nittiotalsvis, innan internet fanns och man bara hade hört vissa band och vissa stuk, man gillade allt som var hårt och rensigt. Sånt gillar jag. Jag vet inte om det är faktumet att jag fick inspelningen på en kassett limiterad till 30 exemplar (9/30), den dubblade sången, ljudet eller just blandningen som gör det. Just låtmaterialet i sig är inget speciellt, det är bara så att vissa band får till det. Band som har samma uppfattning (den som jag fick där i mitten av 90-talet)som mig om vad som är hardcore, som inte bryr om grupptillhörighet och navelskåderi utan bara manglar skiten dom gillar. Hardcore, inget krångel! Det tillsammans med den råa ljudbilden och sången gör den här demon till en vinnare. 6 låtar hardcore i din stil och i din stil, ibland lite lalligare och ibland lite råare, men alltid hardcorepunk. www.7miljarderlik.wordpress.com

2 kommentarer:

D-takt & Råpunk sa...

låter ju fenomenalt bra!

Masken sa...

den är bra!!! jag har recenserat deras bägge demos och gillade det som fan. Kolla upp Syl!