måndag, augusti 09, 2010

Dobermann Cult - Cursed to be... CD

Dobermann Cult - Cursed to be... CD
(Mass Productions)
Kill Your Idols - From Companionship To Competition, Sick of it All - Scratch the Surface, Madball - Set it off + Demonstrating My Style. Dessa plattor är dom enda innehållande amerikansk (tuffare) östkust hardcore som jag fortfarande bryr mig om och lyssnar, nåja, aktivt på. Dobermann Cult från sthlm kör NYHC-stilen, den lite ruffigare USHC´n, (den lite rakare, simplare, tuffare med lite sämre ljud och lite mer skininfluenser) och jag tycker soundmässigt att det lika väl skulle kunna vara en produkt av New Yorks hårda gator. Men som jag skrev innan här så är det bara 3 band inom subgenren som intresserar mej, allt annat som finns är jag måttligt intresserad av att höra, så jag hjular inte direkt när jag slänger på Dobermann Cults 17 låtar långa 'Cursed To Be'. 'Cursed To Be' är inte dålig, det är bara att jag egentligen inte är intresserad av stuket längre, men plattan innehåller några höjdpunkter.

Jag gillar Martins röst och vissa av de raka, direkta texterna nickar jag gillande åt (är ingen textmänniska egentligen), jag kan efter x antal lyssningar nynna med i låtarna, men det är texterna som fastnar samt det dåliga hi-hat-ljudet, (som i och för sig är jävligt NYHC) låtarna i övrigt fastnar inte, men det säger nog mer om mitt intresse än om Dobermann Cults låtskriveri. Inte min grej men kul att ni kör!
www.myspace.com/dobermanncult

Inga kommentarer: