måndag, augusti 17, 2009

blast from the past: Total Assbreakers

Bilden är snodd från Sörling
Jag vet inte hur många som har koll på Nässjös Total Assbreakers. Dom gjorde i alla fall en mycket bra demo 1996 som gick under namnet 'Asheamed of being white' som bland annat fick full pott i Sörlings Svinstia. Jag har kassetten i nån gammal låda och har tänkt att rippa den till mp3 men har inte riktigt orkar styra upp det. Jag slipper det för gossarna i bandet har nu mera en myspace där hela demon finns upplagd. Assbreakarna levererade i alla fall en 5 låtars demo med riktigt fet råpunk i bra svensk klass, så här skrev zinekollegan Jakob i Doomsday Mag #2, utgiven 1997.

" -Efter att ha läst en jävla massa bra om Nässjös T.A hade jag stora förväntningar på den här demon. När jag sedan såg låttitlar som 'Snutas' och 'Stoppa Vapenindustrin' minskade väl inte mina förhoppningar direkt. När jag satte in demon i bandspelaren infriades mina förhoppningar direkt. Piskkäng med för ovanlighetens skull bra ljud, för att vara en demo. Riktigt fett och bra ljud och en sångare som låter som en riktig kängsångare skall låta enligt mig, rå, arg och desperat. Att dom sedan grindar friskt bland allt D-taktande på några låtar gör ju knappast saken sämre. Texterna sjungs på både svenska och engelska, och jag föredrar det förstnämnda då dessa texter är mycket roligare. Det enda jag kan klaga på är väl att 'Ashamed of Being White' är något kort, fem låtar fördelas på sex och en halv minut, men skit i det och beställ skiten i stället"

Total Assbreakers bestod av folk från Disregard och No Admission, och medlemmar kan idag återfinnas i band som Henry Fiats Open Sore, Rawhypnols och El Camino.
www.myspace.com/totalassbreakers säger bandet att dom har kvar mastertejpen och gärna skulle se att den släpptes. Har du kosing över, kan du ju släppa den och få en riktigt fin vevsjua under bältet. Såja, stick i väg och lyssna
www.myspace.com/totalassbreakers

1 kommentar:

Slobodan Burgher sa...

Helt ok, helt ok!