söndag, juli 19, 2009

VENGEANCE OF KARMA – Skönhet? Cd-r


VENGEANCE OF KARMA – Skönhet? Cd-r
(Egen)
Vengeance of Karma är tillbaka, eller tillbaka, det här är väl den första riktiga demon egentligen, skitsamma. Kristinehamnsplutonen försvarar stadens mangelfärger och bjuder på bra rens, råpunk, hardcore och lite släpigare tongångar. Det är bra tempo på det hela och låtarna har bra flow, fina riff och bra (växel)sång. Skönhet innehåller 10, låtar och till favoriterna hör, ’Välkommen till Kristinehamn’, tunga ’Maskineri’, ’Pain’ (diggar solot!), och ’ Skit Dig I Näven Och Slå Dig I Ansiktet’. Jag tycker att VoK har ett bra stuk, visst finns det lite dussinriff och så men det är inget jag hänger upp mig speciellt mycket på, det låter gött helt enkelt. Jag diggar det här, bra växelsång och det svänger bra. Kristinehamn har åter igen bevista att man får det här med råpunk och hardcore redan med modersmjölken! Ny demo finns ute redan nu tror jag, spana in!
www.myspace.com/vengeanceofkarma

Vengeance of Karma spelar tillsammans med Born/Dead på Underjorden i Göteborg den 2 Augusti, mer info hos Spatt

1 kommentar:

Masken sa...

Andra demon är klar med skrev Mattias till mig...