söndag, maj 03, 2009

SHADES OF GREY / MASSMORD Split CD

SHADES OF GREY / MASSMORD Split CD
(Blindead, Dead010)
Hört båda banden tidigare men inte lyssnat särskilt noga, det har jag gjort nu. Jag har haft förutfattade meningar, det har jag inte längre. Jag har tänkt och tänkt och kommit fram till att jag gillar båda banden, dock inte tillräckligt mycket för att hålla mitt intresse uppe på heltid. Shades of Grey må vara From Ashes Rise lättviktiga kusinbarn men det finns tillräckligt med bra innehåll, schyssta riff och bra växelsång för att jag ska nicka gillande. Gillar mest ’A Vicious Circle’ och ’Point of No Return’. Shades of Grey huserar i en genre som dränkte världen i avkommor efter nedkomsten av Tragedy’s ’Vengence’, men jag tycker dom sköter sig bra, rått, fint och våldsamt nog.
Till en början lyssnade jag på MASSMORD som bakgrundsmusik när jag diskade och höll på, jag fattade inte mycket vad som hände förrän jag satte mig ner och lyssnade aktivt. Jag tycker att produktionen är aningen luddig så att detaljer blir svåra att uppfatta men efter ett tags aktivt lyssnande uppfattade jag att det finns mycket innehåll och gitarrgrejer som är feta. Gillar detta med attack-råpunk med en liten metalinfluens, kanske som senare Skitsystem eller Martyrdöd. Gillar speciellt ’När skymningen faller’ men samtliga deras bidrag håller. Som sagt, trevlig och bra skiva, dock ingen kioskvältare som det ofta krävs för att välta mig nu för tiden.
Blindead Productions
Massmord
Shades of Grey

Inga kommentarer: