söndag, februari 01, 2009

KRISSITUATION – Helvetet Är En Kall Plats På Jorden Cd-r

KRISSITUATION – Helvetet Är En Kall Plats På Jorden Cd-r
(Egen)
Krissituation är tillbaka med en ny demo och inleder med titelspåret som även var med på förra demon som jag inte uppskattade så mycket. Den här gången låter det i alla fall bättre och produktionen har fått sig ett ordentligt lyft. Jag försöker vara positiv när jag lyssnar igenom detta och ja, det är helt klart bättre än föregångaren men för mig personligen gör ’Helvetet är en kall plats på jorden’ ingenting (förutom slingan i The people we hate). Jag skulle kunna rada upp vad jag inte gillar men ingen skulle väl bli klokare av det, det är inte dåligt, men det är inte heller tillräckligt bra enligt mig. Måste nämna att jag tycker att de engelskspråkiga låtarna är en aning intressantare och att jag fortfarande blir förvirrad av Johannes trumspel. Som sagt, en del grejer är intressanta (sången funkar) men som helhet tycker inte jag detta är intressant. Det rör sig om hardcore/sling-crust för den som undrar och demon har 8 låtar.
1 Februari 2009
www.myspace.com/krissituationgbg

Inga kommentarer: