onsdag, december 10, 2008

M:40 – Industrilandskap 7”

M:40 – Industrilandskap 7”
(Halvfabrikat, halvep031)
M:40 är ett sånt band som sitter på många stolar, hämtar det dom diggar från olika hårda genrer och väver ihop det till M:40-mangel. Inspirationen kan heta Breach, Nasum eller From Ashes Rise, Wolfbrigade, Mogwai eller Rövsvett. När det har processats klart i den Lidköpingska cementblandaren kommer en produkt ut som heter M:40, ett hyggligt universallim eller ett riktigt allsidigt spackel (jag renoverar hallen ifall ni undra va fan jag mumlar om). Tyckte inte deras förra giv var så spännande, däremot tycker jag att den här Ep’n är fet, kanske blev det för mycket för mig i fullängdsformatet. Gillar speciellt En Av Dom som är riktigt tung och fin, föredrar som alltid när det inte går fullt så snabbt. Industrilandskap har mycket trevligt att bjuda på, bra riff, bra sång, bra ljud och gött mangel.
10 December 2008
www.m40.se
www.halvfabrikat.net

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att "Industrilandskap" låter som en ripoff på Nasums "Industrislaven". Har dom ingen respekt?

Dessutom... Mogwai? Om man nu vill spela "post"-musik så är det bara att gå raka vägen till CityMail. Där kör dom Rix FM hela dagarna på kontoret.

Hedvux sa...

Jag har inte hört Mogwai, eller det har jag säkert, men det är inget jag har lagt på minnet, vet inte om M:40 hört dom heller, men dom har det säkert.
Trodde att folk som jobbar på posten bara lyssnar på progg, Yes, Gentle Giant och sånt

Anonym sa...

Ja, på Posten ja! Där är facket fortfarande rätt starkt, så dom åker på helgskurser där dom lär sig Knutna Nävar och grejer. CityMail, där är det andra grejer. Där ska dom indoktrinera ut att dom är en förebild i avskaffandet av statliga monopol, så man förbjuder public service-lyssning på radion.