onsdag, oktober 08, 2008

AVSKUM – Uppror Underifrån CD


AVSKUM – Uppror Underifrån CD
(Prank, Prank 097)
Jag tycker att Avskum uppnådde (i alla fall nästan) perfektion i och med förra albumet Punkista. Uppror Underifrån är en liten utveckling (knappt märkbart för ovana öron) från det soundet; lite snabbare, lite argare, ja mer attack överlag. Nåja, Avskum är min grej, gillar samtliga deras släpp (sälj splitten med Reality Crisis till mig, jag snoozade på den och blev utan) men det började bli riktigt bra i och med Punkista. Uppror Underifrån då, jo den knäcker! Jag vet att jag är aningen nördig men för mig är en av skivans höjdpunkter när trummorna kommer in 6 sekunder in i The Massacre in Fallujah (lycklig som ett barn på julafton under 1 sekund). För att inte tala om attackmanglet i Befria Dom Rika och Masskonsumtions Helvetet, eller inte fullt lika snabba Capitalism is Terrorism. Uppror Underifrån är en stabil platta som vänner av kombon AntiCimex-Motörhead-Discharge inte bör kunna ogilla, man vet vad man får när man lyssnar på en ny platta med Avskum, och man är jävligt nöjd. Produktionen, denna gång signerad Chrille och Evil Grill, är suvve, pärla gitarrljud, fläskigt basljud, stabila trummor och Gunnars karaktäristiska vrål är brutalare och desperatare än någonsin. Gästvrål av Carin från Kontrovers och Linus från Burst dessutom. Jag tror jag är klar här!
8 Oktober 2008
www.myspace.com/prankrecords
www.myspace.com/avskum

Retarded translation to English by Google

Inga kommentarer: