onsdag, juli 09, 2008

SLICKS – My Household Remedy 7”


SLICKS – My Household Remedy 7”
(Not Enough, NER10)
Fartig och larmig punkrock fråm Linköping. Är väl nerlagt sen länge antar jag. Jag har aldrig hört dom förrut men jag blev erbjuden att köpa deras split 7:a med Konfrontation (tror jag) när jag var ner på stan för massa år sen och skulle gå in i Nordstan nära ingången vid Bookmaker (rip you sweet vattenhål!). Köpte den inte för jag hade inga pengar på mig, varför dom som sålde den frågade mig vet jag inte, gick ju bara på gatan och lallade. Detta är rätt bra faktiskt, feta punkriff med bra larm och teknik, stod nått om Nashville Pussy när ja googlade, kanske stämmer, kommer inte ihåg hur dom låter men om det är åt Slicks-hållet kanske man skulle kolla upp. Dessvärre lider inspelningen av en inte allt för rolig produktion/mix, vilket gör att det låter väldigt grötigt och att trummorna inte hörs speciellt mycket, sånt är ju skit för annars låter det riktigt bra. Texterna handlar om supa och dekadens och sånt gillar man ju så därför får Slicks plus i kanten, Sleep Recipe har en fin text. Bra grejer som sagt med vassa solon och grejer, synd bara på inspelningen. Gimme red triangle medication, gärna en grabbnäve.
Andreas, 9 Juli 2008
www.notenough.hardcorepunk.se

Inga kommentarer: