tisdag, maj 13, 2008

Recension: PROJECT HOPELESS – Välkommen Till Vår Sopfyllda Fabrik LP


PROJECT HOPELESS – Välkommen Till Vår Sopfyllda Fabrik LP
(Not Enough)
Jag kommer väl ihåg när Project Hopeless spelade förband till Consume på Fum-huset i göteborg 2003, tyckte att det sög stenhårt och jag tror faktiskt inte jag hört P.H på skiva innan denna Lp damp ner på hallgolvet. Måste säga att jag är glatt överraskad då det som ja kommer ihåg som slarvig och otajt råpunk nu mer är ganska snabb, explosiv och ganska välspelad svensk råpunk. Har för mig att dom hade rätt kass trummis i början men nu har dom värvar Stefan från Sista Sekunden, Kontrovers, Skitkids, så nu är det bra ordning på takthålleriet, han skriker till och mer lite, så alla vänner av Kontrovers får lite glädje. Jättebra tycker jag personligen inte att Project Hopless är, alldeles för ojämt material tycket ja, eller det kanske snarare handlar om att jag inte tycker att andra sångaren Steve låter bra alls (inge bra flow och inte så bra röst), lutar nog åt det sist nämnda tror ja. Däremot så låter det oftast mycket bra när Oskar skriker. Favoritspåret är helt klart B-sidans ’Flytta På Dig’, vars stuk (Skitsystem-stuket) helt klart passar P.H bäst, har inte mycket för sånt där anarcho-tjosan med litervis med rabblad text som dyker upp lite här och där. Välkommen Till Vår Sopfyllda Fabrik är vid tillfällen riktigt bra och trevlig, vid vissa tillfällen inte men det duger. Tycker dock att spoken word/andra sångarn känns onödig och överflödig då Oskar sjunger så pass bra, men det är bara min personliga åsikt, man får med en stor affisch också.
Andreas, 13 maj 2008

www.notenough.hardcorepunk.se
www.projecthopeless.tk

Inga kommentarer: